قُلْ سِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ بَدَأَ الْخَلْقَ ثُمَّ اللَّهُ يُنْشِئُ النَّشْأَةَ الْآخِرَةَ إِنَّ اللَّهَ عَلى‌ كُلِّ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ

در زمین گردش کنید و بنگرید خداوند چگونه حیات را آفرید. بر اساس آخرین یافته های علم زیست شناسی پایه و اساس حیات از حما مسنون آغاز شد، توده نرم سیاه چسبنده بر روی سفال داغ و پخته ،ماکرو مولکول های آلی زنجیره ای حامل کد های ژنتیکی . زیبا ترین و پر مفهوم ترین کلمه از مشهودات حیات و این نقطه آغاز تکامل حیات است. هدف این سایت آشنائی بیشتر با قرآن مجید و نگاه به آن با دید و عینک علوم طبیعی و فیزیک است و شفاف کردن موضوعات خلقت کیهان در شش روز ، زمین در دو روز و مفهوم هفت آسمان و خلقت آن در دو روز و اقوات در چهار روز از دیدگاه قرآن و مقایسه آنها با آخرین نظریه های علمی است. موضوع مرگ و حیات، قیامت از دید علم فیزیک و قرآن مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. مقالاتی در این زمینه تقدیم باز دید کنند گان سایت می گردد به علاوه بر اساس کیف بدأ الخلق شما را با بند پایان و حشرات ایران و عجایب خلقت آن اشنا می کنیم و سایت حشرات ایران تنها سایت حشره شناسی با متنوع ترین انواع گونه های راسته بند پایان در خاور میانه با حدود 20000 عکس دست اول و تصویر برداری شده توسط اینجانب که همه آیاتی از خداوند متعال در حیات زمین هستند. آدرس سایت حشرات ایران .insectsofiran.com

CopyRight © سید محمد تقوی اهرمی.

برای آشنائی با رزومه اینجانب اینجا کلیک کنید.

اینستاگرام     hammanmasnun@

s.m.taghaviahrami94[@]gmail.com

چرا باید قبل از قیامت همه وارد جهنم شویم

مقدمه نوشتار


همه ما پل صراط را شنیده ایم و در وصف آن کتاب ها نوشته شده و گفته اند راهی است از مو باریک تر و از شمشیر برنده تر و هرکس مومن تر باشد سریع تر از آن می گذرد و بسیاری که مومن نیستند در آن می افتند یعنی در جهنم. البته این برداشت مفسرین صدر اسلام است و هم اکنون هم طرفداران زیادی دارد. همه به روایات مراجعه می کنند و کمتر کسی به آیه ای که به این تصوات ختم شده را بحث نمی کنند. البته بزرگوارانی آیه را مورد تجزیه وتحلیل قرار داده اند و بیشتر روی کلمات بحث کرده اند و چرائی آن مورد تجزیه و تحلیل قرار نگرفته است. آیه 77 سوره مریم به این موضوع اشاره می کند ضمنا از پل صراط در قرآن هیچ کلمه ای یافت نمی شود. آیات 66 تا 72

وَيَقُولُ الْإِنسَانُ أَئِذَا مَا مِتُّ لَسَوْفَ أُخْرَجُ حَيًّا- أَوَلَا يَذْكُرُ الْإِنسَانُ أَنَّا خَلَقْنَاهُ مِن قَبْلُ وَلَمْ يَكُ شَيْئًا- فَوَرَبِّكَ لَنَحْشُرَنَّهُمْ وَالشَّيَاطِينَ ثُمَّ لَنُحْضِرَنَّهُمْ حَوْلَ جَهَنَّمَ جِثِيًّا- ثُمَّ لَنَنزِعَنَّ مِن كُلِّ شِيعَةٍ أَيُّهُمْ أَشَدُّ عَلَى الرَّحْمَنِ عِتِيًّا- ثُمَّ لَنَحْنُ أَعْلَمُ بِالَّذِينَ هُمْ أَوْلَى بِهَا صِلِيًّا- وَإِن مِّنكُمْ إِلَّا وَارِدُهَا كَانَ عَلَى رَبِّكَ حَتْمًا مَّقْضِيًّا- ثُمَّ نُنَجِّي الَّذِينَ اتَّقَوا وَّنَذَرُ الظَّالِمِينَ فِيهَا جِثِيًّا-انسان گوید اینکه ما مردیم زنده می شویم- آيا انسان به ياد نمى‏ آورد كه ما او را از قبل از هیچ آفریده بودیم ( در دوره احدیت و از ذرات بنیادی انشاء نخستین انسان از درون محدوده قبل از انبساط کیهان، فطرنی) -پس به پروردگارت سوگند كه آن ها را با شياطين (دراینجا شیاطین کسانی هستند که با وسوسه های تخیلی افراد را گمراه کرده اند) محشور خواهيم ساخت‏ سپس آنان را گروه گروه گردا گرد جهنم حاضر خواهيم كرد- سپس از هر گروهی کسانی که در برابر رحمانیت خداوند ناتوان ترین هستند را بیرون می آوریم (عتیا سرکش نیست ناتوان و فرتوت معنی می دهد) و ما بهتر می دانیم که چه کسانی مستحق ماندن در جهنم هستند-و هیچ کس از شما نیست مگر اینکه به جهنم وارد می شوند و این حکمی قطعی نزد خداوند است- آنگاه كسانى را كه پرهيزگار بوده ‏اند می رهانيم و ستمگران را در جهنم رها مى ‏كنيم. این آیات اشاره دارد که همه باید از جهنم عبور کنند و کسانیکه مستحق حسابرسی هستند و مومنین را از آن جا بیرون می آوریم. چند سوال این جا مطرح می شود منظور از جهنم چیست و کجا است و چرا باید همه از آن عبور کنند. آیا قبل از قیامت است یا بعد

فَيَوْمَئِذٍ لَا يُسْأَلُ عَنْ ذَنْبِهِ إِنْسٌ وَلَا جَانٌّ و مفهوم واقعی آن در قرآن

مقدمه نوشتار


کلمات را درست معنی نکردن و مفهوم منظور قرآن را ندانستن ایجاد شبهه می کند و کسانی هم که می خواهند جواب شبهه را بدهند خودشان اشکال دارند زیرا هنوز نمی دانند جن و انس چیست و به آیات قرآن هم مراجعه نمی کنند. ابتدا باید مفهوم جن و جان را در آیه بدانیم. مراجعه نکردن به آیات دیگر برای رسیدن به مفهوم کلمات و تنها از نظر گذشتگان دور آیه مورد شبهه را جستجو کردن نتیجه رسیدن به همان شبهه است. به طور نمونه تمام کسانی که می خواهند آیه فَيَوْمَئِذٍ لَا يُسْأَلُ عَنْ ذَنْبِهِ إِنْسٌ وَلَا جَانٌّ را رفع شبهه کنند همین آیه را درست مطالعه نکرده اند در معنی این آیه همه جا در آن روز هيچ كس از انس و جن از گناهش سؤ ال نمي‏ شود را ترجمه می کنند و جای بسی تعجب است که جای جان و جن هم عوض می کنند؟ اصل آیه می فرماید- نه از انس و نه جانی سوال نمی شود و در ترجمه می نوسند از هیچ کس از انس و جن سوالی نمی شود. چرا جای جان و جن را عوض می کنند. بعلاوه مگر قرآن در آیات دیگر به صراحت نفرموده جان آتش بی دود است یعنی نوعی انرژی است و جن هم که از جنس ملائکه است هم از جنس نیرو است چرا کلمه هیچ کس را در ترجمه می آورند. مگر نیرو کس می شود. کس ماهیت مادی دارد و نمی توان در ترجمه این آیه به کار گرفت. مطلب کاملا ساده ای است. هیچ کس در قرآن به دنبال واقعیت نمی گردد. همه به دنبال تثبیت نظر گذشتگان هستند.

و لاتؤتوا السفهاء اموالکم و مفهوم واقعی آن در قرآن

مقدمه نوشتار


در تفسیر آیه 5 سوره نساء با توجه به عدم مراجعه به آیات قرآن و تنها استناد به روایات مجعول کلمه سفها را زن و شراب خوار معرفی کرده اند و بعلاوه از این آیه چنین استنباط می کنند که زنان حق تصرف اموال را ندارند در این ارتباط چند روایت از ائمه اطهار ع را شاهد ادعای خود قرار داده اند و شبهه ایجاد کرده اند این آیه از جمله ایاتی است که ابزار دست مخالفان اسلام و مدعیان حقوق دفاع از زنان برای ایجاد شبهه و تضعیف قرآن قرار گرفته است. برخی هم برای رد این سوء تفاهم سفهاء را افرادی معرفی کرده اند که در خصوص امور مالی و مدیریت آن رشد کافی ندارند و تعدادی از مفسرین محترم هم آن را یتیمان می دانند که تمام این مباحث کاملا خلاف آیات قرآن است. برای رد این ادعا و بیان نظر قران به بررسی دو روایت معروف در این زمینه و آیات قرآن می پردازم . آیه 5 سوره نساء می فرماید- و لا تؤتوا السّفهاء أَمْوالَكُمُ الَّتِي جَعَلَ اللَّهُ لَكُمْ قِياماً وَ ارْزُقُوهُمْ فِيها وَ اكْسُوهُمْ و قولوا لهم قولا مّعروفا- اموال خود را كه خداوند وسيله‌ى برپائى زندگى شما قرار داده، به دست سفيهان ندهيد (ولى) رزق و مخارج آنان را از درآمد آن بدهيد و آنان را بپوشانيد و با آنان سخن شايسته و نيكو بگوييد.