قُلْ سِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ بَدَأَ الْخَلْقَ ثُمَّ اللَّهُ يُنْشِئُ النَّشْأَةَ الْآخِرَةَ إِنَّ اللَّهَ عَلى‌ كُلِّ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ

در زمین گردش کنید و بنگرید خداوند چگونه حیات را آفرید. بر اساس آخرین یافته های علم زیست شناسی پایه و اساس حیات از حما مسنون آغاز شد، توده نرم سیاه چسبنده بر روی سفال داغ و پخته ،ماکرو مولکول های آلی زنجیره ای حامل کد های ژنتیکی . زیبا ترین و پر مفهوم ترین کلمه از مشهودات حیات و این نقطه آغاز تکامل حیات است. هدف این سایت آشنائی بیشتر با قرآن مجید و نگاه به آن با دید و عینک علوم طبیعی و فیزیک است و شفاف کردن موضوعات خلقت کیهان در شش روز ، زمین در دو روز و مفهوم هفت آسمان و خلقت آن در دو روز و اقوات در چهار روز از دیدگاه قرآن و مقایسه آنها با آخرین نظریه های علمی است. موضوع مرگ و حیات، قیامت از دید علم فیزیک و قرآن مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. مقالاتی در این زمینه تقدیم باز دید کنند گان سایت می گردد به علاوه بر اساس کیف بدأ الخلق شما را با بند پایان و حشرات ایران و عجایب خلقت آن اشنا می کنیم و سایت حشرات ایران تنها سایت حشره شناسی با متنوع ترین انواع گونه های راسته بند پایان در خاور میانه با حدود 20000 عکس دست اول و تصویر برداری شده توسط اینجانب که همه آیاتی از خداوند متعال در حیات زمین هستند. آدرس سایت حشرات ایران .insectsofiran.com

CopyRight © سید محمد تقوی اهرمی.

برای آشنائی با رزومه اینجانب اینجا کلیک کنید.

اینستاگرام     hammanmasnun@

s.m.taghaviahrami94[@]gmail.com

حضرت یونس و راز علمی ماندن در شکم ماهی تا قیامت

مقدمه نوشتار


خداوند در قرآن رخداد های پیشین را که در باور مردم زمان ریشه دوانده بود به عنوان مثال برای بیان مطالب مهم که به جهان بینی قرآن ارتباط دارد انتخاب می کند. تقریبا تمامی اندرزها و هشدار ها درلابلای رخداد های اتفاق افتاده گذشته که در کتاب های پیشین درج و بر باور مردم نشسته بود ویرایش و مطلب مورد نظر درون آن می گنجاند و به عنوان مثل بیان می فرماید – وَلَقَدْ ضَرَبْنَا لِلنَّاسِ فِي هَذَا الْقُرْآنِ مِن كُلِّ مَثَلٍ وَلَئِن جِئْتَهُم بِآيَةٍ لَيَقُولَنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا إِنْ أَنتُمْ إِلَّا مُبْطِلُونَ -" ما در این قرآن برای مردم هر گونه مثلی آورده ایم و چون آیه ای برایشان بیاوری کافران خواهند گفت شما یاوه گویانی بیش نیستی.- ویا در آیه-مَثَلُ الْجَنَّةِ الَّتی‌ وُعِدَ الْمُتَّقُونَ تَجْری مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ أُکلُها دائِمٌ وَ ظِلُّها تِلْک عُقْبَى الَّذینَ اتَّقَوْا وَ عُقْبَى الْکافِرینَ النَّارُ - مثال بهشتی که به پرهیزگاران وعده داده شده، (این است که) نهرهاى آب از زیر درختانش جارى است، میوه آن همیشگى، و سایه‌اش دائمى است این سرانجام کسانى است که پرهیزگارى پیشه کردند و سرانجام کافران، آتش است-در این مثال مطلب مهم آخرت مانند دنیا دارای نعمت های مادی است. وَ یضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ یتَذَکرُون خداوند برای مردم مثل های فراوان می زند شاید متذکر شوند. داستان حضرت یونس و ماهی هم به صورت مثال و گنجاندن مطلب بسیار مهم در باره قیامت بیان شده که مطلب لَلَبِثَ فِي بَطْنِهِ إِلَى يَوْمِ يُبْعَثُونَ موضوع این نوشتار است که به آن می پردازم.

نحن أقرب إلیه من حبل الورید و جایگاه خدا در انسان

مقدمه نوشتار


خداوند به صراحت اعلام می کند که دیدن خدا با چشم سر امکان پذیر نیست. لاَ تُدْرِکُهُ الأَبْصَارُ وَهُوَ یُدْرِکُ الأَبْصَارَ وَهُوَ اللَّطِیفُ الْخَبِیرُ چشم‌ها او را در نمى‌يابد، ولى او چشم‌ها را در مى‌يابد و با درخواست دیدن خدا از طرف حضرت موسی تاکید می فرماید قال لن ترانی تو نمی توانی من را به بینی این دو آیه صراحت دارد که رویت خداوند با چشم مادی امکان پذیر نیست بنابراین اگر در آیه وُجُوهٌ یَوْمَئِذ نَاضِرَهٌ - إِلَى رَبِّهَا نَاظِرَهٌ کلمه ناظره مفهوم دیدن خدا از آن استنباط می شود این دیدن رویت خداوند با چشم سر معنی نمی دهد و رویت قلبی بدون هر نوع تشبیه و تجسیم برای خداوند است. خداوند درهر پدیده طبیعی حضور فعال دارد و هیچ مکانی خالی از وجود او نیست و او همه را می بیند و اینکه خداوند چگونه می بیند برای ما قابل درک نیست. أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى. آیا نمی دانید که خدا می بیند، خداوند با امر خود در همه شیی حضور دارد -امر خدا و نقش آن در ساختار مادی کیهان
در حیات و وجود ما انسان علاوه بر امر(خلق و امر ساختار جهان مادی را قوام می بخشند) امری دیگری در حیات زمین به نام روح وجود دارد که در تمثیل ما از رگ گردن به انسان نزدیک تر هستیم بیان فرموده. بنابراین ما همیشه در حضور خداوند هستیم او ما را می بیند ولی ما او را نمی بینیم

قیامت در قرآن را باید از نو شناخت

مقدمه نوشتار


قیامت رخداد زنده شدن مرده ها و سپس حشر آن ها است. این رخداد در زمین دیگر به وقوع می پیوندد و این زمین از بین می رود. برخی از مفسرین که در تبدل الارض غیر الارض نتوانسته اند موضوع را مطابق نظر قرآن درک کنند. قیامت را غیر مادی می دانند در حالی که زمین بدل این زمین است که در قیامت برای رخداد زنده شدن مرده ها جلو آورده می شود. در حقیقت هم اکنون دو زمین داریم .هنگام انبساط کیهان و به محض باز شدن، ماده از ضد ماده بسرعت جدا می شوند و یکی کیهان مادی ما را می سازد و دیگر کیهان ضد مادی را در واقع ما دو جهان موازی داریم باستناد فرمایش خود قرآن همه چیز جفت آفریده شده است. هر دو جهان قوانین یکسانی دارند. اینکه بسیاری بر این باورند که قیامت عالم خاص خود دارد و مثلا نجاسات این جهان(بول و غایط) را ندارد بر اساس آیات قرآن درست نیست. ماهیت وجودی انسان تغییری نمی کند با همین بدن ماده زنده می شویم بهشت به باغ سبز و خرم تشبیه شده. در جوی ها آب جاری است خوردن و نوشیدن دارد. شیر و عسل و گوشت از همه نوع در دسترس است. دلیل اینکه خداوند در این قبیل آیات به این نعمت های بهشت اشاره می فرماید مادی بودن زندگی در آخرت است. برخی تصور می کنند زندگی در آخرت غیر مادی است موضوعات دیگر ذهنیاتی است که با قرآن مطابقت ندارد. آخرت ادامه این زندگی مادی است ما یک بار در دنیا خلق شدیم و می میریم و زنده می شویم و مکانیسم زنده شدن در آیات مشخصا بیان شده است. بررسی قیامت از نظر علم و قرآن - در این نوشتار به برخی تصورات نا درست و قاطی کردن رخداد های این دنیا با قیامت می پردازم. خداوند در قرآن مکررا فرموده در آیات تفکر و تعقل کنید و درک درست از مطالب را بیرون آورید. بسیاری با تحقیق در آیات و مقایسه آیات با یکدیگر مخالفند دلیل کاملا واضح است بسیاری از تصورات ذهنی که با تفکرات کهن مطابقت ندارد شفاف می شوند. موضوعات زیر را با مقایسه با آیات دیگر بررسی می کنیم